21.02.2013 г.

Приходи и разходи

Здравейте !
Сигурна съм,че много на много от вас се е случвало да имат финансови проблеми (за тези които не са имали браво на вас късметлии).За тези от вас, които остават без пари  за отрицателно време,докато получат заплата и после да се чудят какво да правят вярвам ще съм полезна.
Когато преди години започнах първата си сериозна работа се зарадвах ужасно,докато не получих  първата заплата,която наистина си беше малка,но свърши ужасно бързо ,а не бях си купила нищо важно и така повече от година.Един ден докато четях една от многото статии от типа как да спестим и контролираме разходите си,реших че няма да загубя нищо ако пробвам някой от съветите в тези статии.Така започнах да отбелязвам своите приходи и разходи -отначало в една тетрадка,после с програма.В тетрадката отбелязвах всеки месец и правех таблица с колони за приход и разходите.Всеки път когато похарчех нещо го отбелязвах  и смятах с калкулатора колко са ми останали оказа се доста ефективно,защото забелязах,че харча за неща които дори не ми трябват. Когато пазарувах вече се замислях за тетрадката и резултатът не закъсня -започнаха да ми остават малки суми от моята малка заплата.
 С времето се замислих да модернизирам това отчитане на приходите и разходите и така стигнах до два продукта-напълно безплатни и с версии на много езици включително български език Personal Finances  и Ace Money.
  • Първият продукт ползвах много дълго време и бях доволна.
Плюсове: безплатен,легален,лесен за употреба,обновява се.  
Минуси:  няма връзка между отделните смеки и когато изтече месеца трябва сами да прехвърлите останалата сума,което е доста досадно.
  • Относно Ace Money мога да каже само едно възхитена съм.
И този продукт е безплатен,легален и се обновява.Разликата е че има възможност за повече от една сметка.Програмата е лесна за употреба,прави връзка между отделните сметки,може ежедневно виждате отчет и графика по категории и подкатегории.

Сигурна съм,че много от тези които си направят да прочетат цялата статия после ще ме критикуват.Както се казава като има човек пари защо му е да мисли за какво ги харчи,но помислете си сериозно над нещата опитайте дори само месец или два да отбелязвате какво харчите и за какво и ще видите доста изненадващи резултати.Няма да ви убеждавам,че ще станете милионери,но минимума е че,ще имате контрол над парите си и ще можете да си позволите много повече неща и ще знаете колко и за какво харчите и най-важното с колко реално разполагате.

По-лесно е да критикуваш и рушиш,отколкото да създадеш нещо или да направиш добро!

Няма коментари:

Публикуване на коментар