4.04.2013 г.

Теглене на кредит-какво трябва да знаем

Здравейте!
Днешният ми пост ще е за нещо с което всеки се сблъсква рано или късно и това е кредита.Човек ежедневно прави планове и обикновенно всичко е свързано с пари,когато ги имаме е лесно,но когато ги нямаме или не стигат,а искаме да осъществим плановете си прибягваме до кредит.При тегленето на кредит има много неща които всеки от нас трябва да знае преди да се "хвърли" така да се каже и да изтегли пари.Както се казва 100 пъти мери веднъж режи.
Самата аз преди време съм теглила кредит и смея да твърдя,че  преди да го направя доста проверявах -от коя банка да го изтегля,проверих колко ще ми струва това което искам(отидох в избраните от мен фирми и поисках оферти) и на последно място директно отидох в избраната от мен банка да попитам преди да подам документи за всичко което ме интересуваше,включително дали ще получа кредита(който после получих и върнах)

Photo:Internet
Основните неща поне според мен са:
  • Сумата-помислете добре какво ще правите,сметнете разходите си максимално точно.Лесно ще изтеглите голяма сума и ще я изхарчите,но после ще трябва да я връщате дълго време.
  • Доходите ви-съобразете вашите доходи и месечните ви разходи със сумата на кредита.Направете сметка колко получавате и какви са месечните разходи-постоянните и добавете сума за различни непредвидени разходи,защото такива винаги има.
Пример:Ако вашият месечен доход е 350-400 лв/на член от семейството или 700-800лв общо(ако имате деца разходите определено са повече отколкото при сам човек или двойка без деца)- за сметки давате 100-120лв,поне 200-250 за храна,определено имате и други разходи за дрехи,за лекар и всякакви такива.Една вноска по кредит от 250-300лв или повече определено ще е бреме,поне според мен.
  • Офертите-разгледайте предложенията на различните банки внимателно.Идете на място не се притеснявайте да питате,служителите на банката ще ви информират за всичко което ви интересува.
  • Валута-преценете в каква валута е изгодно за вас да изтеглите желаната от вас сума.
  • Лихва-вижте лихвата ,но за целият период на изплащане,а не само за промоционалният период(какъвто има при повечето оферти).Лихвата е сумата,която заплащате за изтегленият от вас заем.
  • ГПР-годишен процент на разходите.Включва лихвата, която се плаща, а и всички съпътстващи я такси и комисионни.Обърнете голямо внимание на ГПР.Попитайте за всички такси и комисионни които се включват -месечни ли са или годишни,за какво са точно.
  • Други кредити-на последно място,но не и по значение е наличието на други кредити,заеми,лизинги,кредитни карти и други ваши задължения.
Photo:Internet
Надявам се да съм ви била поне малко полезна с тази моя публикация.Помнете проверявайте и питайте преди да изтеглите кредит.Най-важното,ако един кредит е добър за роднина или приятел,не значи,че е изгоден и за вас.

По-лесно е да критикуваш и рушиш,отколкото да създадеш нещо или да направиш добро!

Няма коментари:

Публикуване на коментар