15.01.2016 г.

Идеи за... / Ideas for...#9

Здравейте приятели,ето и поредната порция с идеи от мен за обяд,вечеря или просто да похапнете нещо вкусно.Обичам неща,които се приготвят лесно и бързо,а после всички си облизват пръстите.Надявам се и тези предложения да ви харесат.

Пилешка баница по рецепта на баща ми
 Необходими продукти:
  • "Одрински кори" за баница
  • около 250 гр.сварено пилешко месо-бяло без кожа
  • сирене-на вкус
  • смлени орехи-на вкус
  • олио
  • 3 яйца-2 за заливката отгоре,а едното се яйце се смесва със пилешкото месо и сиренето
  • газирана вода или прясно мляко
Начин на приготвяне:
Начинът на приготвяне не се различава по нищо от всяка друга баница,просто в плънката освен сиренето има пилешко месо и ядки.Пилешкото месо се нарязва на ситно,смесва се едното разбито яйце и сиренето.Добавяте малко от ядките на вкус.Като свършите корите и плънката,заливате с прясно мляко/газирана вода и яйцата и слагате в предварително загрята фурна да се пече.Настърганият кашкавал може да добавите преди да залеете с яйцата или малко преди да извадите от фурната.


 Салата ропотамо
 Необходими продукти:
  • боб-за предпочитане салатен,аз нямах такъв,но не беше проблем. Количеството е около 200-250гр,за 4 човека
  • морков-слага се да се вари с боба,но по към краят
*Не съм посочила точни количества,защото всичко е въпрос на вкус и лична преценка
  • кисели краставички
  • грах от консерва
  • печени червени чушки
  • чесън
  • лютеница-4-5 супени лъжици
  • сол,подправки,зехтин/олио,балсамов оцет/обикновен оцет 
Начин на приготвяне:
Почиствате и измивате бобът,аз предпочитам да го накисвам във вода от предният ден или поне за няколко часа.Когато бобът е почти готов,добавете в тенджерата нарязаните на малки кубчета моркови.Когато бобът и морковът са сварени,махнете тенджерата от котлона,изливате водата.След това добавяте нарязаните кисели краставички,червените чушки,малко от грахът и малко чесън на вкус.Добавяте сол,подправки,зехтин и балсамов оцет.Разбъркайте добре и добавете лютеницата.Това е вие вече направихте салата ропотамо,аз я комбинирах с карначета на грил тиган.

Добър апетит от мен приятели :)

Bon appeti friends :)  

2 коментара: